2 Kasım 2014 Pazar

"DANTEL HİÇ MASUM DEĞİL..."





"Annem, anneannem ve komşu teyzelerin işbirliğiyle dantel öğrenmeye teşvik edildim. Tabii teşvik biraz iyimser bir fiil, zorlandım da diyebiliriz. "Zincir çekmek", "batmak" gibi dantel terminolojisine ait terimlere kısa sürede vakıf oluverdim. Önce beni sokaktan alıkoyan domestik bir faaliyet olarak gördüğüm dantelden tiksinmiş, baya baya ayak diremiştim. Ama sonradan sardı bu iş beni. Şimdi görsen her modeli çıkarırım iddialıyım.

Dantel örmek fena bişi değildi tabii de, yaşıtım erkekler sokakta adeta hazdan anırarak oynarken, ben, naylon çoraplarının lastiğinden boğum boğum olmuş bacaklarını altlarına alarak oturan annanemin arkadaşlarıyla, devamlı kocalarını ve kaynanalarını çekiştiren annemin komşularıyla evde kalıp sessizce el işi yapmaya zorlanmama çok içerliyordum...."  Funda Şenol Cantek

Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve Kadın Çalışmaları'nda lisans ve yüksek lisans dersleri veren hocamız Funda Şenol Cantek'in dantel ile ilgili yazısını  http://madenicesaret.blogspot.com.tr/2014/07/dantel-hic-de-masum-degil.html linkinden okuyabiliriz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder