5 Kasım 2014 Çarşamba

ÖRMİYCEM ÖRMİYCEM VALLAHİ DE ÖRMİYCEM...




Kanaviçe en çok sevdiklerimdendir. Örgü ve dantel sonra gelir. Oda takımı diyorlar on iki parçadan oluşan sehpalara, orta sehpaya, vitrine, büfeye, gümüşlük denen ve cam bölümlerden oluşan içine de genellikle şık cam bardak ya da başka değerli ve şık objeler içindi. Değerli, önemli ve güzel bulduğun objeleri değerli, önemli ve güzel bulduğun başka bir objenin dantel örtünün üzerinde sunardın. Sunardım çünkü ben, annem ya da ninem tarafından sabır, emek,  merak ve sevgiyle örülmüşlerdi. Babaannem çay bardaklarım için beyaz dantelin kenarlarına pembe iplikten su yolları yapmıştı. Aslında çay bardaklarını bile dantelle giydirme fikri insanın aklına neden nasıl ne zamandır girmiştir bilmiyorum ama merak ediyorum.  Çoğumuzun bildiği üzere her dantel oyasının bir adı var. Su yolu, kirpik oyası vb. Bilmiyorsak araştırılacak, yanıtlar aranacak da ben size ördüğüm on iki parçalık danteli örerken, sererken neler hayal etmiştim neler olduyu anlatmak isterim. Neden başka örmediğimi ve kızlarım için neden örmeyeceğimi de samimiyetle ve cömertce anlatabilirim. Okumak isterseniz blogda yayınlanınca isterizz deyin yeter. 
Sevgilerrrr 

Özlem



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder